loading...

Selasa, 7 Julai 2015

Jubah Jadi Pilihan Lelaki Sambut Hari Raya Aidilfitri 2015

8 ulasan


Assalamualaikum, rasanya raya tak lama lagi, ramai umat islam sekarang berpusu-pusu ke shopping mall,terutama ke sogo, jalan masjid india, jusco dan banyak lagi. Apa tujuan mereka? tak lain tak bukan mencari baju raya untuk diri sendiri,untuk isteri,untuk anak-anak dan banyak lagi, tak lupa juga ada yang beli biskut raya tunjuk jer, yang ni untuk orang yang banyak duit,bukan apa takut biskut raya pun dikenekan GST. Hari ini saya bukan nak cerita semua baju raya tetapi saya nak cerita fenomena terbaru berlaku di Malaysia iaitu kaum adam beraya dengan memakai jubah.

Jubahkan sunnah Rasulullah s.a.w. Jika niat baik pakai kerana Allah isyaAllah dapat pahala. Fenomena ini dicentuskan salah satunya dari iman muda, put pun tak ingat nama apa. Selain itu,ustaz Don pun selalu mengenakan jubah. Artis nasyid seperti Hafiz Hamidun pun siap ada keluarkan jenama sendiri jubah beliau, nak oder cari dalam facebook. Sekarang jubah tak macam dulu,banyak berfesyen untuk menarik minat pemuda-pemudi, ada yang dikenakan sekali dengan topi,ada butan lipat dekat lengan,ada berwarna warni sesuai dipakai di aidilfitri.

Put ingat lagi sewaktu kecil, nak pakai jubah takut,takut bukan apa,kalau pergi surau atau majlis-majlis ilmu nanti kita yang kene jadi iman solat, baca doa,kehkehkeh buat malu jer. Jom kita tengok fesyen terkini jubah-jubah untuk hari raya tak lama lagi. Maaflah put tak sempat nak photoshoot, maklumlah tak ada sponsor.





Jom shopping selagi ada sale,mintak-mintak jubah tak dikenakan GST.


loading...

8 ulasan :

  1. jubah pon GST gak sbb servis.hehehe. cantik lahhh! size XXL ada ke eh?

    BalasPadam
  2. entry simple... dan mudah faham... tp, kalau gambar tu susun dalam perenggan lagi ok kot. Dan letak caption

    BalasPadam
  3. jubah nak smart kena nampak fit..
    jangan amik saiz yg besar.
    thn ni mmg ramai pakai jubah.
    pakai sbb trending :)

    BalasPadam
  4. Wah menarik..Boleh la pakai utk raya nnt tak gtuuu ..........

    BalasPadam
  5. smart lah.. nak beli untuk husband lah

    BalasPadam

LIKE PAGE KAMI UNTUK BERITA TERKINI Button Close