loading...

Selasa, 24 November 2015

5 PERKARA ANDA PERLU TAHU TENTANG WANITA KELANTAN

6 ulasan
sekadar gambar hiasan
 
Nak cerita sedikit, put pun dari kelantan, tapi artikel ni tak payah sangatlah guna bahasa kelantan nanti ramai tak reti nak baca,kihkihkih.. Kali ni nak kongsikan 5 perkara yang anda perlu tahu pasal wanita kelantan, baru-baru ini viralnya video gadis pukul kawan,memang nampak ganas tetapi bersebab, mungkin mereka yang tahu kita jangan cepat menunding jari ke atas mereka dan kes buli atau pukul seeloknya diselesaikan dengan cara baik. Gadis kelantan ni korang nampak jer mereka macam-macam perangai,put pernah merata tinggal di negeri lain,banyak perempuan luar tak berapa nak suka dengan wanita kelantan,macam-macam diorang cerita,kebanyakkannya perkara buruk,betul ke tidak put tak tahu,bagi put wanita mana-mana negeri pun ada baik ada tak berapa baik.

Tapi kita tak boleh nafikan yang lelaki dari negeri lain suka sangat dengan gadis kelantan,nak tahu kenapa?? baca sampai habis.

1. Jangan tipu bab berniaga – wanita Kelantan memang pandai bisnes. Tengok saja Pasar Siti Khadijah di Kota Bharu penuh dengan peniaga perempuan.  Pengasas kosmetik Dnars dan Qu Puteh pun dari sana, orang lelaki mereka tak tahu lah di mana. Jadi jangan lah nak tipu bab berniaga ni dengan mereka.

2. Awas tergoda –  selalu kita dengar orang kata orang perempuan Kelantan terutama dari Pasir Mas cantik-cantik. Tak tahulah kebenarannya. Sebab cantik nilah ramai lelaki cair, tak caya tengok Neelofar.

3. Mulut manis - tengok saja kalau berniaga macam mana mereka pujuk untuk pelanggan beli. Walau guna loghat Kelantan tapi kedengaran lembut saja, sebab tu ramai yang terjerat nak beli. Ini lagi satu faktor orang lelaki cair.

4. Berdikari -  kalau dah lebih ramai perempuan di sana berniaga, orang lelaki tak nampak di mana tak cukup berdikari lagi kah.

5. Berani dan cekal – contohnya boleh tengok yang dalam video viral itu lah. Rasanya perempuan penakut takkan buat macam tu.

Mek-mek Kelate yang baca ni mesti setuju kan. Giler tak setuju!

petikan dari Sinar Harian
loading...

6 ulasan :

  1. Balasan
    1. kahkahkah.. sory buat entry nak cepat2 mcm ni lah jadinya

      Padam
  2. Cari gewe kelate ko kawe sore abe put..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada...banyak dalam list...hahaha wat comel,kecik besar,pendek tinggi semua ada..

      Padam
  3. Balasan
    1. tak caya,harini p cari kedai makan awek kelate, kalau cakap,abe nak oder gapo be,kite ada blako...blablabla...

      Padam

LIKE PAGE KAMI UNTUK BERITA TERKINI Button Close