loading...

Sabtu, 5 Disember 2015

10 Inilah Makanan Sunnah dan Kegemaran RASULULLAH s.a.w Yang PaTut Kita Contohi

Tiada ulasan


10 Inilah Makanan Sunnah dan Kegemaran RASULULLAH s.a.w Yang PaTut Kita Contohi | Kita sebagai umat islam seringkali terlupa akan makanan sunnah yang sememangnya memberi 1000 kebaikan pada diri dan kesihatan kita. Ketahuilah apa itu 10 makanan sunnah atau makanan kegemaran Rasulullah s.a.w :
1. Barli – Bagus untuk demam jika dibuat sup/air minuman.
2. Kurma – Nabi berkata rumah yang tidak mempunyai kurma adalah seperti rumah yang tidak ada makanan.
3. Buah Tin – Buah dari syurga. Boleh mengubati buasir.
4. Anggur – Nabi suka buah anggur. Ia membersihkan darah, menguatkan buah pinggang, membersihkan perut
5. Madu – Ia adalah makanan segala makanan, minuman segala minuman, ubat segala ubat. Mengubati cirit birit jika dibancuh dengan air panas, membuka selera, menguatkan perut, membuang kahak. Elok diminun waktu pagi dengan air suam.
6. Tembikai (Segala Jenis) – Nabi berkata wanita mengandung tidak akan gagal melahirkan anak yang baik dari segi perwatakkan dan wajahnya.
7. Susu – Nabi berkata susu baik untuk membuang panas badan. Menguatkan belakang,memperbaiki otak memperbaharui pandangan mata, membuang kelupaan.
8. Cendawan – Baik untuk mata, perancang keluarga.
9. Minyak Zaitun – Rawatan kulit dan rambut. Melambatkan penuaan, merawat radang perut.
10. Delima – Membersihkan tubuh dari syaitan & bisikan syaitan selama 40 hari.
 
Jika diikutikan orang yahudi atau negara barat banyak memakan makanan seperti ini sebab mereka percaya akan kualiti makanan tersebut,hakikatnya mereka menghasut,memanipulasikan fikiran dan permahaman kita terhadap makanan sunnah agar kita lupa kebaikkan makanan ini dan secara tak langsung kita suka makan makananan barat atau makanan yang kurang khasiatnya membuatkan kita umat islam jadi lemah, tak da semnagat dll. Apa-apa pun terpulang kepada anda. Sekian.
loading...

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LIKE PAGE KAMI UNTUK BERITA TERKINI Button Close