loading...

Ahad, 24 Januari 2016

Tips dan Cara Jimatkan Bil Elektrik Rumah Anda Dengan Cabut Plug Sahaja

Tiada ulasan


Tips dan Cara Jimatkan Bil Elektrik Rumah Anda Dengan Cabut Plug Sahaja | Kita seringkali mengeluh tentang bil elektrik, tarif elektrik makin lama makin naik. Tinggal dekat bandar dengan cuaca yang semakin tak menentu dengan penggunaan air con yang terlalu kerap, pasang kipas syinling lagi,tv on astro lagi,komputer lagi dan banyak lagi membuatkan bil anda setiap bulan makin meningkat. Pening dan terus pening, merungut tak guna,bil eletrik kene bayar juga,tak bayar nanti eletrik kene potong.

Kali ini put nak tunjukkan bukti dan put pun tengah praktik benda ni dekat rumah sendiri, anda tak payah lepas ni merungut sangat. Lihat gambar di bawah

Bukti Bila Anda Cabut Plug, Bil Elektrik Rumah Anda Menurun Dari RM205 Sehingga RM39.89



Read caj semasa only.
June – RM205.00
Jul – RM163.41
Aug – RM126.21
Sep – missing *scratching head*
Oct – RM63.64
Nov – RM84.00
Dec – RM39.89

Meh kita belajar teori dan cara senang nak kurangkan bil elektrik, secara asasnya elektrik tetap mengalir jika anda tutup semua plug yang ada kerana harus elektrik still mengalir ke setiap barangan elektrik anda, kalau tak percaya anda buka tv di bahagian dalam kekadang tak buka pun masih ada terasa elektrostatik.

Saya candangan kepada anda, setiap kali pergi kerja atau selesai menggunakan barangan elektrik anda tutup dan cabut plug seperti gambar di bawah





semuanya k, bila anda keluar rumah balik kg, ke mana sahaja mesti cabut semua plug kecuali peti sejuk, ingat tu,peti sejuk jangan nanti busuk makanan anda lauk-lauk basah semua.

Lepas anda lakukan apa put cakap cuba lihat bulan-bulan akan datang bil anda makin kurang atau tidak, yang penting DISPLIN!!


SELAMAT MENCUBA JANGAN LUPA SHARE TIP NAK JIMATKAN ELEKTRIK RUMAH ANDA.

SUMBER
loading...

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LIKE PAGE KAMI UNTUK BERITA TERKINI Button Close