loading...

Ahad, 24 April 2016

Inilah Penyebab Kulit Anda Seperti "KULIT AYAM" GLUTEN. Baca dan Share

Tiada ulasan
Siapa pernah lihat kulit sendiri seperti "kulit ayam"?? angkat tangan!! jangan malu jangan segan,nak tahu kenapa kulit anda jadi seperti kult ayam?? Kalau anda mengalami kulit seperti ini BERHENTI mengambil makanan berbahana GANDUM.

Keadaan kulit seperti kulit ayam biasanya dimaksud keratosis Pilaris adalah hasil daripada kekurangan asid lemak serta kekurangan vitamin A menengah untuk lemak malabsorption, yang disebabkan oleh gluten yang merosakkan usus anda. Haaa takutkan dengar!!

penyakit-kulit-ayam

Seperti diambil tapak theboredmind. com, sensitiviti gluten sebenarnya adalah penyakit autoimun yang membuat keradangan di semua badan.

Keadaan tersebut lalu menyebabkan banyak masalah serta penyakit yang lain yang datang, jangan ambil mudah dan ringan.

Bila anda ingin menyingkirkan penyakit anda harus pergi ke akar penyebab masalah, yang mungkin saja saja tidak bertoleransi terhadap gluten.

Selain tanda-tanda muncul bintik seperti kulit ayam, sensitiviti pada gluten juga menyebabkan kesakitan sendi, malabsorption vitamin, ruam kulit, migrain, masalah gastrointestinal, pergantian suasana hati,
kebimbangan, kemurungan, atau ADD, keletihan kronik, fibromyalgia, ketidakseimbangan ho *** n atau kemandulan, tanda-tanda neurologi seperti pening atau perasaan tak seimbang, jerawat pada orang dewasa, bangun tidur merasa lesu serta letih sepanjang hari, intoleransi laktosa, dan sering sakit kepala serta migrain.

The New England Journal of Medicine juga sudah mengeluarkan senarai 55 penyakit yang boleh disebabkan oleh makan gluten, yang meliputi osteoporosis, penyakit radang usus, anemia, kanser, penyakit iritasi usus, arthritis, lupus, multiple sclerosis, serta banyak penyakit autoimun yang lain.

Gluten juga berkaitan dengan penyakit mental serta neurologi seperti kebimbangan, kemurungan, skizofrenia, dan lain-lain.

Pasti, ini tak bererti bahawa setiap kes penyakit mental atau kanser atau masalah-masalah lain yang disebabkan oleh gluten, namun adalah penting untuk kita semua untuk lihat ke dalamnya.

Kalau tanda-tanda sensitifas pada gluten muncul, mungkin saja telah waktunya anda melawat doktor untuk menguji intolerasi tubuh pada gluten.

Atau hapuskan senarai gluter dari diet anda, serta memperhatikan bagaimanakah tubuh anda bertindak balas selepas.

Seperti diambil Wikipedia, gluten iaitu gabungan amorfus dari protein yang terkandung bersama pati dalam endosperma beberapa bijirin, terlebih gandum, gandum hitam, serta barli.

Dari ketiganya, gandumlah yang tertinggi kandungan glutennya.

Kandungan gluten boleh mencapai 80% daripada keseluruhan protein dalam tepung, serta terdiri daripada protein gliadin serta glutenin. Gluten bikin adunan kenyal serta boleh mengembang kerana berbentuk kedap udara.

Gluten boleh dipakai untuk membuat daging tiruan (terutamanya daging itik) untuk hidangan vegetarian serta vegetarian.

Tepung roti berdasarkan penyelidikan memang banyak mengandungi gluten, sementara tepung kuih lebih sedikit.

Ada sejumlah orang yangg tidak boleh mengambil gluten kerana tindak balas daya tahan tubuh merosakkan dinding usus halus, serta cuma boleh ditangani apabila pesakit tak makan gluten seumur hidup.


Apa-apa pun,cepatlah berjumpa doktor pakar dalam bidang kulit manusia.

Sumber: Tribunnews. com
loading...

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LIKE PAGE KAMI UNTUK BERITA TERKINI Button Close