loading...

Sabtu, 23 April 2016

PERHATIAN KEPADA BAKAL IBU & AYAH! CARA MUDAH UJI KEHAMILAN TANPA “TEST PACK” TANPA KELUAR MODAL

Tiada ulasan

PERHATIAN KEPADA BAKAL IBU & AYAH! CARA MUDAH UJI KEHAMILAN TANPA “TEST PACK” TANPA KELUAR MODAL | Test pack atau pregnacy test adalah alat praktikal & mudah untuk memastikan kehamilan pada seseorang wanita tanpa keluarkan kos langsung. Sungguh malangnya, kerapkali kaum hawa tidak mempunyai persediaan test pack dirumah.Sekarang baca sampai habis.

Ok, kita teruskan ke sesi yang di nantikan, cara mudah tidak perlukan Test pack atau pun pregnacy test untuk mengetahui anda hamil atau tidak.



1. Ubat gigi
Dirumah anda pasti selalu ada ubat gigi, bukan? Nyatanya ubat gigi boleh juga dipakai untuk memastikan kehamilan.

Namun ubat gigi yang digunakan ini sebaiknya ubat gigi yang berwarna putih bukan berwarna selain putih ya.
Untuk lakukan ujian kehamilan dengan ubat gigi, tampunglah air kencing pertama pada pagi hari dalam satu bekas.

Lantas teteskan air kencing itu beberapa titis sahaja ke ubat gigi yang berwarna putih.
Bila ubat gigi alami perubahan jadi berbuih atau berubah warna jadi berwarna biru, jadi anda mungkin saja hamil. Tetapi bila tak terjadi perubahan apa pun, kita boleh menyimpulkan kalau belum terjadi kehamilan.

2. Pemutih
Bahan untuk pemutihan juga boleh menjadi alat untuk memastikan kehamilan. Caranya, tampunglah air kencing pertama di pagi hari lalu masukkan pemutihan secukupnya.
Jika sesaat kemudian air kencing mengeluarkan bunyi berdesis dan berbuih, maka kemungkinan telah berlaku kehamilan cukup besar.

3. Daun dandelion atau randa tapak
Cara melakukan ujian kehamilan tanpa test pack seterusnya adalah dengan memanfaatkan tumbuh-tumbuhan dandelion.

Jika anda menanam dandelion atau yang dikenal juga dengan nama randa tapak, maka daunnya boleh digunakan untuk memastikan kehamilan Untuk melakukan ujian kehamilan dengan daun dandelion, siapkanlah beberapa helai daun dandelion dan hamparkan daun-daun tersebut pada selembar kertas.
Lalu tampunglah air kencing pertama di pagi hari dan basahi daun-daun dandelion dengan air kencing tersebut.

Jika dalam beberapa waktu berlaku perubahan warna pada daun dandelion menjadi kemerah-merahan, maka hal tersebut menandakan kehamilan telah berlaku.
Dalam melakukan ujian ini perlu mengelak terdedah kepada cahaya matahari secara langsung agar tidak menjejaskan hasilnya.

4. Cuka
Tampunglah air kencing pertama di pagi hari dalam sebuah wadah lalu campurkan dengan cuka. bila terjadi perubahan warna, maka hal ini menandakan terjadi kehamilan. Jika tak terjadi perubahan apapun, dapat disimpulkan kehamilantidak terjadi.
5. Gula
Jika cuka tak sedia, gula juga boleh digunakan untuk teskehamilan. Caranya, tampunglah air kencing pertama di pagi hari dalam sebuah wadah lalu campurkan dua sudu makan atau tiga sudu makan gula.
Jika gula dengan cepat melebur diselewengkan, maka hal ini menunjukkan hasil yang negatif.
Kesimpulannya,Tahniah!! anda didapati hamil,tetapi ingat bukan 100% lagi cuma kebersanannya mungkin 80-99%. Nak tahu lebih detail cepat-cepatlah ke klinik sakit puan ya. Selamat Mencuba.
Sumber: Wartakota.Tribunnews
loading...

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LIKE PAGE KAMI UNTUK BERITA TERKINI Button Close