loading...

Ahad, 5 Jun 2016

MAFAAT AIR NABEEZ DI BULAN RAMADHAN, RAMUANNYA AIR MASAK DAN KURMA

1 ulasan


MAFAAT AIR NABEEZ DI BULAN RAMADHAN, RAMUANNYA AIR MASAK DAN KURMA | Belum terlambat untuk ucapan selamat perpuasa kepada seluruh umat islam,puasa penuh bagi yang mampu ya,terawih perbanyakkan. Banyakkan amalan yang mulia di bulan ramadhan. Anda selalu tidak lalu makan bila bangun sahur atau sudah makan tapi masih tidak dapat tahan sampai berbuka. Meh baca petua atau sunnah dari Rasul kita iaitu Rasulullah s.a.w cara bersahur. Malah cara ini juga boleh dilakukan bila-bila masa tak semestinya time bulan puasa sahaja. Yang penting bagi mereka yang nak diet cara ini lagi berkesan.

artikel berkaitan :

1. Inilah Punca Sebenar Bibir Kering Bukan Kerana Kurang Minum Air Masak,Sebenarnya

2. Jika anda mendapat petanda sakit kaki dan kebas, Sila baca artikel ini


Air nabeez adalah pemakanan Nabi Muhammad s.a.w. Rendam kurma dengan air masak malam ini. Sahur esok minum jer. Insyaallah, perut mampu bertahan... Buat ni untuk sekali minum sahaja. Jangan simpan lama-lama sangat. Ingat Sekali buat sekali minum sahaja. Nanti masam dah tak boleh minum.

Cara2:

1. Ambil kurma dalam bilangan ganjil contohnya 3, 5,7. Anggaran air dlm 500ml ke 1liter. Ambil 3 biji kurma & buang bijinya. Carik2 isi kurma. Ada juga yang guna kismis tapi jangan campur ya. Kalau buat kurma, kurma sahaja. Kalau kismis, kismis sahaja.
2. Rendam isi kurma dalam air masak biasa malam sebelum tidur. Letak di luar sahaja. Tak perlu simpan dalam peti sejuk tau. Tutup bekas air tu jangan biarkan terbuka nanti syaitan ludah hehehe.
3. Sahur esok air tu dah boleh diminum.
4. Air ni boleh juga diamalkan sebelum sarapan pagi bila hari-hari lain walaupun bukan di bulan ramadhan. Amalkan masa perut kosong.

Jika artikel ini bermakna tolong sebarkan... Jangan Lupa Like Page PutraShar

sumber Facebook
loading...

1 ulasan :

LIKE PAGE KAMI UNTUK BERITA TERKINI Button Close