loading...

Selasa, 8 Mac 2016

Petua Orang Kampung - Kencing Tidak Lawas

Tiada ulasan




Anda pasti selalu terjadi kencing tak lawas kan?? Kencing tak lawas ni maksud dia bila korang dah buang air kecil tiba-tiba selepas buang nak berjalan keluar dari bilik air terkencing sedikit dalam seluar,haaaaa jangan gelak, pasti pernah terjadi dekat korang kencing tidak lawas dan tidak puas sebenarnya. Kenapa benda begini selalu berlaku?? nak tahu google atau jumpa doktor dalam bidang berkenaan. Bahay sebenarnya kencing tak lawas ada orang cakap nak dapat penyakit batu karang dan sebagainya. Bagi orang islam yang kencing tak lawas ni memang bermasaalah bagi mereka kerana setiap kali selepas pergi tandas dan berwuduk baru angkat takbir pasti terkencing sedikit, dah terbatal wuduk... Selalu terjadi kepada warga berumur 40 tahun ke atas kebanyakkannya wanita,malah ada juga di usia muda sudah berlaku kencing tak lawas ni.

Tak nak sembang panjang-panjang nanti korang bosan pula, straight the point petua orang kampung cara atau iktiar ubat kencing tak lawas ni...


Ubat dan Petua Kencing Tidak Lawas
 
Ramuannya;madu lebah,limau oren,madu dan air panas.Limau diperah dan diambil airnya dan dicampurkan dengan madu dan air panas lalu diminum apabila menghadapi masalah tersebut.Bawang merah hendaklah dipanaskan di atas api dan digosokkan di atas buah pinggang dan pundi kencing.

Semoga bermafaat untuk anda,jangan lupa kongsi artikel kencing tak lawas ni...
loading...

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

LIKE PAGE KAMI UNTUK BERITA TERKINI Button Close